torsdag 5 juni 2014

Maskinbroderi

Maskin broderi....har det varit lite mindre av ett tag...
Men det kommer ett och annat, då och då.
Min lilla arbetshäst=Symaskin har varit lite krasslig ...
Så den fick lite service....och vipps så var den okej igen...

Paradhanduk
(beställaren/kunden fick fålla själv)
Här fick jag en färgpalett, tema...
att förhålla mig till...
Kunden blev nöjd....det är det viktigaste :-)
Men vad det kan vara klurigt ibland...

Jag stygnsatte en siluett på mitt brudpar,
Faktiskt lite enklare än att göra den i pappers format.
 



Lace-broderier är roligt att göra och blir så fiiiiiiiiiina.
De har ett minus....de tar tid att göra dem.
 
Påsken stod ju för dörren...
Så lite Påskpynt blev det också...

 


En lite handduk till en lite tös....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar